Van het bestuur

Wedstrijden
Goed om te zien dat er afgelopen weekend weer veel wedstrijden door ODO teams gespeeld konden worden. Hier en daar nog een uitgevallen wedstrijd door teveel afwezigen (dat blijft een uitdaging in deze tijd) of een tegenstander die niet op kwam dagen, maar het gros kon zich weer uitleven. Vanaf volgend weekend mogen ook de wedstrijdteams (ODO D1, A1, 4, 3, 2 en 1) van start in hun nieuwe minicompetitie. Er zijn (meestal) poules van 4 teams gecreëerd waarmee deze teams nog 6 wedstrijden zullen kunnen spelen, tot aan 2 april aan toen. ODO 1, 2 en 3 hebben afgelopen weekend onderling tegen elkaar gespeeld, dus iedereen kon weer een beetje in het wedstrijdritme komen.

Aangezien dit besluit van de KNKV pas afgelopen woensdag definitief was, kwam er best wel opeens wat werk af op vele vrijwilligers, die op korte termijn van alles moesten regelen. Ik denk hierbij aan de tc, de wedstrijdsecretarissen (Helen, Karen en Sabrina), de scheidsrechter-opsteller (Erik), de maker van het zaalwacht schema (Sanneke) en de coaches van alle teams zelf. Dank en hulde aan allen!

Ook wij als bestuur hebben natuurlijk ad hoc overleg gehad over hoe we een en ander in het vat zouden gaan gieten. Ik denk daarbij vooral aan het uitzoeken van de regels waar we ons in deze tijd in de Hofstede aan dienen te houden. De belangrijkste zijn:

  • QR code laten zien: 18+ (spelers en publiek)
  • Mondkapje: 13+ verplicht, bij zitten mag het af. Dit geldt ook voor spelers. Zodra je gaat warmlopen op inschieten dan mag deze af.
  • 35 personen op de tribunes
  • Op 1,5m afstand van elkaar zitten! Dit was afgelopen weekend nog niet altijd het geval, letten jullie hierop a.u.b.?
  • Blijf niet te lang hangen na de wedstrijd
  • Ga als publiek pas naar binnen als de wedstrijd begint en het andere publiek weg is

Zaalwacht
Bij thuiswedstrijden zijn zaalwachten nodig. Nu des te meer, nu we ook aan de extra corona-regels moeten volden. Het zal voor sommige zaalwachten best spannend zijn om deze taak uit te voeren. Dat snappen we als bestuur, maar we hopen dat we met elkaar (dus alle ouders/ zaalwachten) het mogelijk kunnen maken om toch wedstrijden te kijken. Want zonder zaalwacht is er geen controle en dus geen publiek mogelijk. Mijn persoonlijke ervaring is dat mensen die naar de sporthal komen, al van ver hun telefoon klaar houden om te laten controleren. Iedereen is het inmiddels zo gewend, dat het nauwelijks een probleem is. Mocht iemand toch opeens moeilijk doen, dan hoef je daar verder niet heel erg tegenin te gaan (je hoeft geen politie agent te gaan spelen). Het is belangrijk dat we ons aan de regels houden en dat is o.a. de controle bij de deur. Mensen in functie (coaches, scheidsrechters en officieel ook rij-ouders hoeven geen QR-code te laten zien). Bovenstaande regels hangen we ook op bij de deur en in de zaal, zodat iedereen weet waar hij/zij zich aan moet houden.

Potgrond
Inmiddels vaste prik in het voorjaar: de ODO potgrond actie. Binnenkort kunt u de potgrond folder weer in de brievenbus verwachten en bestellen via het formulier of de website. Bedenk alvast hoe u uw tuintje weer mooi wilt maken en welke producten u daarvoor nodig hebt. Van potgrond en tuinaarde tot Franse schors en heidegrond; het is allemaal te koop bij ODO. Op 18 en 19 maart worden de producten bij u thuis bezorgd. Dat scheelt sjouwen!

Communicatie
Enkele weken geleden hebben we als bestuur een korte vragenlijst samengesteld waarmee we de informatievoorziening vanuit ODO wilden inventariseren en evalueren. Uiteindelijk hebben we 111 reacties van leden, ouders en andere betrokkenen, heel fijn! Waardevolle informatie die we binnenkort zullen evalueren en waar we hopelijk nuttige conclusies uit kunnen trekken. Mocht je het leuk vinden om mee te denken met de communicatie van ODO, af en toe een stukje voor de nieuwsbrief willen schrijven, willen helpen met het wekelijks publiceren van de nieuwsbrief of je bijdrage aan onze social media willen leveren, dan ben je van harte welkom. Via een mailtje aan de secretaris kun je dat kenbaar maken en kijken we waar jouw wensen en kwaliteiten aansluiten bij wat wij zoeken.

Vrijwilligers
Daar sluit ook mooi mijn laatste punt bij aan: vrijwilligers zijn meer dan ooit welkom bij ODO. We zullen over enkele weken een nieuwe vragenlijst delen, vooral onder de ODO ouders. Sommigen van jullie zullen op het veld al door onze voorzitter Marjan Pols zijn benaderd om een papieren lijst in te vullen. Nu hebben we ook zelfde lijst digitaal. We hopen op deze manier te ontdekken waar de interesses en kwaliteiten van de ouders van onze leden liggen en op die manier nieuwe vrijwilligers te kunnen aantrekken. Vele handen maken licht werk en echt niet alle vacatures kosten heel veel tijd per week. Fijn als we met elkaar onze vereniging draaiende kunnen houden!

Hartelijke groet namens het bestuur,

Barbara Hanemaaijer